fredag, mars 04, 2011

Alzheimers eller ADHD?

Denna vecka tog det inte ett, inte två, utan TRE försök innan jag kunde komma ifrån affären med de två varorna som jag initialt gick dit för att handla.
Det skall sägas att jag vid försök ett och två kom ifrån affären med varor för ca. 200 kronor, men inte just dessa två.
Följaktligen ledde det till frågan, är det Alzheimers eller ADHD?
Ingen är väl att föredra, men jag tror nog att jag hellre är lite galen än gammal. Jag ser också följande scenario som högst troligt när jag på väg in i affären har följande tankebana.
Ok, jag ska ha bröd och hushållspapp.....oooh, fina färger. 2 för 49 kr. DET behöver jag verkligen. Behöver jag något mer? Nä, nu är jag nog klar.

Kanske dags att börja med inköpslista och rollator för säkerhets skull?
Ett sidospår på det där med att handla är att jag i veckan fick tjejen i kassan som aldrig ler att skratta.
Som det sas i antiken: Fan, det är ju kul nästan jämt.