tisdag, januari 24, 2006

SL.

Ett kärt ämne för oss Stockholmare och jag måste då kommentera en incident som hände i söndags.

Jag tar mig tid att titta på SL's hemsida för att undvika lång väntan eftersom jag vet att min T-bana går med 15 min trafik på kvällen. Hittar ett tåg som är exakt tajmat vid T-centralen eftersom jag kommer med gröna linjen från Vasastan.

Framme vid Centralen hinner jag precis kliva av för att se baken på ett blått tåg som lämnar stationen. Då är frågan:
Vad är poängen med att tajma tågen om de inte inväntar varandra? På nätterna görs detta alltid, oberoende av hur mycket det andra tåget är försenat. Basil Fawlty's utlägg när Sibyl ringer från sjukhuset för att påminna honom att sätta upp älghuvudet spelas upp på näthinnan(vilket han just höll på med när hon ringde)
-What is the point of reminding me of doing something I'm already doing? What is the bloody point!!!???

SL......detta ok.

2 Comments:

At 11:10 fm, Blogger max said...

Välkommen till den självupptagna världen bestående av oss andra som inte kan med att våra åsikter ifrågasätts.

Jag ser fram emot mycket trevlig läsning från dig och en hel del åsikter som inte alltid är mainstream.

Kör hårt!

 
At 11:26 fm, Blogger Simon V. said...

Välkommen till de förtappade egonas värld.
Där jag är jag och där de andra inte existerar.
Blog on!

 

Skicka en kommentar

<< Home